Mercedes-Benz 300SL
Et helt unikt par har indtaget vores bilmuseum. I den sjældne farve hellblau har vores Mercedes-Benz 300SL Gullwing fået nyt bekendtskab i en 300SL Roadster, der nu står udstillet side om side.
Mercedes-Benz 300SL Gullwing
Hvis du allerede har besøgt os, har du helt sikkert oplevet vores Mercedes-Benz 300SL Gullwing. Fra august 1954 til maj 1957 blev der bygget i alt 1.400 Gullwings og kun 26 af dem i den sjældne farve hellblau. Den smukke Gullwing, der er udstillet her i Classic Car House, er helt unik, da den er et af blot 12 eksemplarer, der er fremstillet med den unikke kombination af hellblau og ternet race-interiør
Vi har desuden udvidet hele fortællingen om vores Mercedes-Benz 300SL Gullwing, hvor du bl.a. kan læse meget mere om bilens historie fra racerbil til verdens første serieproducerede superbil. Du får også et indblik i lige netop denne bils ejerhistorik, og hvordan bilen endte med at være en del af en 8 år lang bryllupsrejse på tværs gennem USA og Europa.
Mercedes-Benz 300SL Roadster
I slutningen af 1950’erne var cabrioleter blevet så populære, at Mercedes-Benz valgte at videreudvikle Gullwing. Det bød ikke blot på et skift i design, men også på en dedikation til innovation ved at kombinere banebrydende design og ydeevne med tidløs elegance.
Denne enestående 300 SL Roadster fra 1957, som udstilles i Classic Car House, har en særlig status som et meget tidligt eksemplar og er det blot sjette køretøj, der blev bygget i W198-serien.
Ifølge Mercedes-Benz’ datakort blev den sendt til Shahen af Persien den 5. juni 1957 i den sjældne farve hellblau, cremefarvet interiør og en beige kaleche.
Roadsteren var en gave fra den tyske regering og var udstyret med en Becker Le Mans radio, en Reims-adapter, automatisk antenne og et todelt kuffertsæt i læder. Det unikke interiør i denne smukke 300 SL Roadster gør den til et helt enestående eksemplar i verden.
Læs meget mere om Roadsterens ejerhistorik, design karakteristika og dens omfattende restaurering, når du besøger vores museum.